Cum să-ți spun

Cred că la toți le place același lucru: vântul în față, lipsa altor preocupări, uitatul de griji, uitatul de toate. Cum să-ți spun! Nu că i-aș compara cu niște cavaleri moderni, doar că schimbă caii cu motocicleta. Nu prea cunosc niciun motociclist netatuat. Același spirit rebel, aceeași capacitate de a improviza într-o călătorie obositoare . „Bă’, suntem obosiți, punem geaca jos și dormim aici pe iarbă pentru că nu-i o problemă”.. Nu mă văd făcând altceva, nu există lucru care să-mi placă mai mult decât să merg cu motorul.
Fostul elev al liceului “Mihai Băcescu” din Fălticeni, indiferent de vreme, venea cu motocicleta la școală. În timpul orelor de sport dispărea și-i mai dădea o cheie sau un lustru. „Dom’ profesor! Mă duc un minut să văd ce face capra.”
În 2003 părinții mei au divorțat, m-am hotărât să rămân să o ajut pe mama să cumpere partea de apartament a tatălui. În felul acesta am ajuns în Portugalia, iar după o perioadă de peripeții am găsit într-un ziar un anunț în care cineva căuta un ajutor de mecanic pentru motociclete. Am lucrat în acest service doi ani și trei luni după ce, în prealabil, am fost testat. M-am îndrăgostit de motocicletele Harley. Lucram ca mecanic și mi s-au lungit urechile așteptând vreo doi ani până să-mi împrumute cineva motocicleta să fac o tură, două. Acolo i-am cunoscut pe cei doi viitori asociați. La o petrecere ne-am hotărât să ne deschidem propriul service. Eu mă ocupam cu mecanica, unul din ei de vânzări, iar celălalt era pur și simplu un pasionat de Harley. După ce am găsitt un spațiu, timp de opt luni am lucrat singur. Eu primeam motocicleta, o spălam, o reparam, o înapoiam clientului, făceam factura, făceam absolut totul. Ei mă ajutau din când în când seara sau în weekend. După opt luni am reușit să lucrăm toți trei.
După alți cinci ani, în care am câștigat experiență, asociații mei s-au lansat în alte business-uri. Eu mi-am găsit un spațiu nou, mai generos, întrucât în cel vechi nu mai încăpeau motocicletele. Între timp căutasem pe cineva să-mi facă treaba de birou, dar am renunțat repede pentru că am preferat ca soția mea Adelina să facă această muncă. În momentul de față nu prea mai avem mâini pentru cât avem de lucru. Primul meu Harley l-am cumpărat în 2010 și cu această motocicletă am reușit să ajungem amândoi până în România. Cum toate lucrurile importante mi se întâmplă odată la șapte ani, în 2017 mi-am cumpărat actuala motocicletă, după ce am privit mai mulți ani un poster din propriul birou.
O motocicletă Harley o poți transforma cum vrei fără să ai probleme cu firma mamă. Trebuie să le omologhezi în livret, să le dai garanție și să rezolvi eventualele probleme care apar pe parcurs. Am construit câteva motociclete de la zero. Harley este marca numărul unu în lume care are cea mai mare posibilitate de customizare. Mi-au intrat în atelier motociclete care care costau 20000 de euro, și în decurs de doi trei ani, clientul a mai cheltuit pe modificări 25000-30000 de euro. Vrei o roată foarte mare, vrei o motocicletă foarte lungă, vrei un motor foarte mare, absolut totul este posibil. Limita e cerul și portofelul clientului.
Motocicliștii sunt o “specie” aparte. Întotdeauna când se intersectează doi motocicliști se salută. Eu personal, de fiecare dată când văd un motocilcist pe marginea drumului, opresc să ajut. Adela mă știe, am făcut foarte mulți kilometri împreună. După am molipsit-o de pasiunea pentru motocicletă, mi-am dorit foarte mult să o văd cu motocicleta ei. Acesta a fost alt război, ca să zic așa, dar am reușit.
Cred că motocicliștii s-ar putea împărți în trei mari categorii: cei care fac drumuri foarte lungi, expediții, care dau turul Europei și așa mai departe; cei care au motociclete de viteză și cei care au așa zisele fiare, motociclete custom, oricare marcă ar fi ele, care se întâlnesc cu o anumită frecvență, își povestesc aventurile, își etalează tatuajele, ascultă rock. Avem foarte multe întruniri. Vara de pe la începutul lui mai și până la sfârșitul lui septembrie sunt întruniri aproape în fiecare weekend. Una mare în Portugalia, cea mai vestită din Peninsula Iberică și una dintre cele mai mari din lume este FARO, care se organizează în sudul Portugaliei în al treilea weekend din iulie. Iar dintre cele mai faine din Europa e Exclusivist Harley care se organizează în Austria și acolo se întâlnesc aproximativ 40000-50000 de motociclete.

Paul Sologiuc

Comentarii